13/8 är det dags igen!

Yoga för kropp och själ!
Vill du ha bättre cirkulation och bli mjukare i kroppen? Slippa ryggont och sömnproblem? Lära dig att hantera en stressig vardag? Eller är du aktiv inom någon idrott och känner att du vill stärka och balansera din kropp för att få ut lite mer?
Då är du välkommen på Yoga!

Måndagen den 13/8 börjar säsongens klasser i yoga.
16 veckor med uppehåll v38 och 44

Måndagar 17.30
Hathayoga fortsättning
Yoga för dig som vill ha högre intensitet och gå djupare i dina positioner och din yoga. Vi jobbar fysiskt med kroppspositioner, andningsövningar, meditation och avslappning. Klasserna anpassas olika utifrån årstid, tid på dygnet och utifrån gruppens behov, allt för att varje individ ska lära sig att hitta tillbaka till sin inre kraft.
Passar dig som är fysiskt aktiv och övat yoga tidigare.

Måndagar 19.30 och tisdagar 9.30
Yoga för återhämtning
Hitta tillbaka till din andning, och väck din stela kropp till liv igen i ett lugnt yogapass som lägger fokus på återhämtning. Ett lugnt och återhämtande yogapass, där vi tittar på våra invanda stressmönster genom andning och mjuka rörelser. En stund där du verkligen får möjlighet att bara vara, ingen prestation, inga krav och inga måsten. Bara Du och Ditt andetag!
Passar för alla gammal som ung, även för dig som har värk och ryggproblem och andra skador.

Onsdagar 9.30
Hathayoga grund
Yoga för dig som vill ta din yoga vidare till nästa nivå i en lagom takt. Vi jobbar fysiskt med kroppspositioner, andningsövningar, meditation och avslappning. Klasserna anpassas olika utifrån årstid, tid på dygnet och utifrån gruppens behov, allt för att varje individ ska lära sig att hitta tillbaka till sin inre kraft.
Passar alla som övat lite yoga tidigare, men även för nybörjare som vill ha lite mera aktivitet.

Onsdagar 17.00
Yin yoga
En lugn och meditativ yogaform där fokus ligger på kroppens yin delar, som bindväv, leder och ligament. Det är framför allt områdena kring höften, låren, bäckenet och nedre delen av ryggraden som vi utforskar. Vi utför alla övningar på golvet och håller varje position mellan tre till sex minuter, med medveten andning och avslappnade muskler för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.
Passar för alla gammal som ung, även för dig som har värk och ryggproblem och andra skador.