Integritetspolicy 

Denna policy beskriver hur Liv i balans Dalarna samlar in, behandlar och skyddar information om dig som befintlig, tidigare eller ny kund hos oss.

Vilka uppgifter samlas in 

Dina uppgifter – såsom namn, e-postadress, adress, telefonnummer och person-/organisationsnummer – finns tryggt förvarade i vårt affärssystem Visma SPCS, och lagras där i upp till max 10 år efter senast avslutade uppdrag/beställning. Detta för att bokföringslagen kräver det.

Har du använt Boka direkt för bokningar så sparas dina uppgifter i upp till 5 år efter avslutad relation för att på smidigast möjliga sätt kunna fullfölja ev. beställningar, behandlingar och besvara frågor angående tidigare bokningar.

Finns du med i vårt register för nyhetsbrev kan du själv när som helst avsluta prenumerationen genom att följa länken som följer med varje nyhetsbrev från Liv i balans Dalarna, längst ner i nyhetsbrevet, eller kontakta mig via mail.

Med vilka delas informationen 

Dina personuppgifter kan komma att hanteras av personal i Sverige, ingen tredje part har tillgång till dina personuppgifter så länge inte lagen kräver att vi delar den.

Vi har rutiner på plats för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras tryggt och säkert i enlighet med gällande lagstiftning.

 

Dina rättigheter 

Vill du veta vilka uppgifter vi sparat om just dig, eller vill du att vi raderar alla personuppgifter rörande dig/ditt företag, så går det naturligtvis bra utifrån gällande bokföringslag.

Kontakta då mig:  sara@livibalansdalarna.se

Frakt & försäljning 

Liv i balans Dalarna säljer via sin webbutik bara till kunder inom Sverige, Norge, Finland och Danmark. Bor du i någon annat land vill jag att du först tar kontakt med mig via mitt kontaktforumlär här >>  så kommer vi överens om frakt och leverans.

Priserna för frakt är:
Sverige: 45 kr
Norge, Finland och Danmark: 95 kr

Priser 

Alla priser i webbutiken samt pris för frakt är inklusive moms.  

 

Betalningstjänst 

Liv i balans Dalarna använder Hips som betalningstjänst. Via Hips betalar du säkert och tryggt oavsett om du betalar med kort, swish eller väljer att betala med faktura. Du kan läsa mer om Hips här>>

 

Leveranstid 

Leveranstiden är 1-3 dagar om du beställer någon av de halsband/armband som finns färdiga. Har du valt ett eget designat smycke varierar leveranstiden beroende på om jag har de pärlor/stenar/trådar etc i lager. När du beställer ett smycke med egen design tar jag alltid kontakt med dig innan jag gör ditt halsband för att stämma av leveranstiden. 

Returer 

Enligt konsumentlagen för e-handel har du alltid 14 dagars öppet köp.

Om du inte tycker om varan när du fått hem den så skickar du bara tillbaka den.

Returfrakt betalar du själv och produkten skall vara oskadad och oanvänd. Det är viktigt att du packar returen i en förpackning som skyddar varan under frakten tillbaka till mig.

När du skickar en retur får du hela summan för produkten återbetald. Dock får du stå för kostnaden av den ursprungliga frakten.

För att vi ska kunna behandla din retur och få tillbaka pengarna till dig snabbt och enkelt vill vi att du laddar ner fyller i blanketten nedan.

Reklamation 

Tyvärr händer det att något går sönder. Jag försöker att kontrollera alla varor så noga som möjligt innan jag skickar dem till dig. Ibland kan även jag göra fel.

Liv i balans Dalarna ger ger 6 månaders tillverkningsgaranti på produkter som vi tillverkar förutsatt att de är väl omhändertagna och inte blivit utsatta för onormalt slitage. Armband och långa halsband som slitits av pga av att bäraren fastnat i något och obetänksamt dragit till, ersätts inte. Vi kontrollerar produkten innan vi godkänner en reklamation.

För att din reklamation ska kunna hanteras så bra som möjligt ber vi dig att ladda ner och fylla i formuläret nedan. Var noga med att fylla i alla fält korrekt. Vid reklamationsfel knyter jag om malan som du returnerat.

Uppgifter från dig 

För att vi ska veta vems vara det är som skickas tillbaka till oss måste du lägga med information om ordernummer, varans namn samt ditt mobilnummer och det konto för utbetalningen!

Vi kan inte ta ansvar för varor som skickats tillbaka till oss utan namn och ordernummer!

OBS! Vi tar inte emot felfrankerade kuvert, postförskott eller liknande.

Blankett för retur/reklamation 

Ladda ner PDF:en (blankett för retur/reklamation) genom att klicka på symbolen nedan, välj spara i menyn i det fönster som öppnas, skriv ut den, läs och fyll i noga de fält som gäller för dig. Lägg sedan med den ifyllda blanketten i din retur.

Din säkerhet 

Liv i balans Dalarns hemsida och webbutik är SSL-certifierat. Det innebär att allt du skriver här, i formulär, på din inloggningssida etc är kryperat. 

Den information om namn, adress, e-post och telefonnummer som du lämnar när du genomför köp används bara för att möjliggöra köpet du gör i webbutiken.

Du kan när som helst kontakta Liv i balans Dalarna för att få all information som finns registrerad om dig, samt att få densamma korrigerad eller raderad. 

 

 

 

Om din mala går sönder 

Har ditt halsband/armband gått sönder av en olyckhändelse så erbjuder jag att knyta om malan till en kostnad av 600 kr + ev kostnad för nytt material, pris exklusive moms.

Nyheter

[et_pb_shop columns_number=”6″ orderby=”menu_order” _builder_version=”3.25.3″ border_width_all_image=”1px” border_color_all_image=”#ffffff” box_shadow_style_image=”preset1″][/et_pb_shop]